Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 18 resultater Artikel Autentiske kilder i undervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Artikel Elevers deltagelsesmuligheder i eksterne læringsmiljøer Elevers deltagelsesmuligheder er centralt i demokratisk pædagogik. Denne artikel viser hvordan forskellige former for... Planlæg undervisningen Artikel Et pennestrøg fra fortiden Hvilke potentialer har arkiverne for at styrke historieundervisningens relevans gennem et fokus på identifikation og... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Publikation Evaluering: Arkivet i den åbne skole Få indblik i hvordan arkiver kan styrke læreres historiedidaktiske kompetencer og arbejdet med autentiske kilder i... Evaluering Case Hvordan kan man inddrage børn i udstillingsarbejde: Zeki og den røde bil Udforsk muligheder i at inddrage børn i udstillingsarbejdet på lokalhistoriske museer. Brugerinddragelse, Kulturhistorie Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Levende dyr i undervisningen Hvad sker der i børns møde med levende dyr i undervisningen i eksterne læringsmiljøer? Planlæg undervisningen, Natur og science Model Læremidler i eksterne læringsmiljøer Modellen præsenterer refleksionsspørgmål, der kan bruges til at udvikle læremidler til eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Artikel Nej, kom nu. Det ved I da godt! Hvad gør man, når man som underviser oplever, at det er svært at aktivere elevernes forforståelse? Planlæg undervisningen, Natur og science Model Ophold, mellemrum og sprækker Modellen viser og forklarer tre typer af situationer der kendetegner undervisningsforløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil