Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 11 resultater Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Det autentiske kildemateriales potentiale i historieundervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen Artikel Elevers deltagelsesmuligheder i eksterne læringsmiljøer Elevers deltagelsesmuligheder er centralt i demokratisk pædagogik. Denne artikel viser hvordan forskellige former for... Planlæg undervisningen Artikel Et pennestrøg fra fortiden Hvilke potentialer har arkiverne for at styrke historieundervisningen gennem nærvær og kobling til elevernes livsverden? Planlæg undervisningen Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kunst som optik - pædagogiske kunstmøder uden for museet Artiklen identificerer tre måder at etablere kunstpædagogiske møder med samtidskunst i det offentlige rum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Levende dyr i undervisningen Hvad sker der i børns møde med levende dyr i undervisningen i eksterne læringsmiljøer? Planlæg undervisningen Artikel Med krop, sanser og sprog i samspil Artiklen beskriver Musikmuseets erfaringer med at få det taktile og sanselige i spil sprogligt i undervisningen. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Nej, kom nu. Det ved I da godt! Hvad gør man, når man som underviser oplever, at det er svært at aktivere elevernes forforståelse? Planlæg undervisningen Artikel Tre kunstpædagogiske orienteringer: At lære om kunst, af kunst eller gennem kunst Hvordan kan tre forskellige kunstpædagogiske orienteringer udfolde sig i praksis, og hvilken betydning har de hver især... Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Artikel Åbne processer og didaktiske valg i fordybelsesforløb Artikel for alle der udvikler undervisning i eksterne læringsmiljøer med fokus på didaktiske valg og processer. Planlæg undervisningen Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil