Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 16 resultater Video Børneblik som borgerinddragelse Kom tæt på samarbejdet mellem elever og lærere fra Tagensbo Skole og Københavns Museum om at indrette et udstillingsrum... Pædagogiske metoder Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Video Filmklipning i skolen Inspirationsfilm der giver indblik i klippeprocesser og guidende forslag til klippearbejdet ude på skolerne. Pædagogiske metoder Video Hvordan kan en model understøtte udvikling og samarbejde? Bliv inspireret til som undervisningsafdeling på et museum at bruge en model til at udvikle undervisning og samarbejde. Planlæg undervisningen Case Hvordan kan man inddrage børn i udstillingsarbejde: Zeki og den røde bil Udforsk muligheder i at inddrage børn i udstillingsarbejdet på lokalhistoriske museer. Brugerinddragelse Model Kvalificer din anvendelsesorienterede undervisning Model til eksterne læringsmiljøers planlægning og kvalificering af anvendelsesorienterede undervisningsforløb. Pædagogiske metoder Model Læremidler i eksterne læringsmiljøer Modellen præsenterer refleksionsspørgmål, der kan bruges til at udvikle læremidler til eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Model Mellemrum, ophold og sprækker Modellen viser og forklarer tre typer af situationer der kendetegner undervisningsforløb i eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Publikation Praksisfortælling 1: FNIS Denne case-fortælling præsenterer pædagogiske pointer fra et tværfagligt samarbejde i et forløb på Thorvaldsens Museum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Publikation Praksisfortælling 2: Ukoncentreret Praksisfortælling med inspiration til eksterne læringsmiljøer og lærere om indretning og brug af museumsrum. Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil