Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 37 resultater Artikel ”Her lugter af 2. verdenskrig” Københavns Befæstning har fokus på den rollespilsbaserede metode i deres undervisningsforløb. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Model 2 værktøjer til undersøgende lege og aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer, Natur og science Publikation Arkæologi for de mindste Artiklen undersøger potentialet i at inddrage arkæologi i pædagogstuderendes praksis i børnehaver og vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Autentiske kilder i undervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Artikel Børneblik på Bispebjerg Artiklen beskriver et forløb med borgerinddragelse i et tæt samarbejde mellem Københavns Museum og Tagensbo Skole. Pædagogiske metoder, Kulturhistorie Video Børneblik som borgerinddragelse Kom tæt på samarbejdet mellem elever og lærere fra Tagensbo Skole og Københavns Museum om at indrette et udstillingsrum... Pædagogiske metoder Model Den didaktiske trekant Modellen peger på tre forhold, der er vigtige at forholde sig til i arbejdet med at skabe god undervisning i et eksternt... Planlæg undervisningen Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Model Didaktiske mønstre Modellerne illustrerer to overordnede didaktiske mønstre i forhold til at skabe sammenhænge i undervisningsforløb. Planlæg undervisningen Artikel Elevers deltagelsesmuligheder i eksterne læringsmiljøer Elevers deltagelsesmuligheder er centralt i demokratisk pædagogik. Denne artikel viser hvordan forskellige former for... Planlæg undervisningen Artikel Et pennestrøg fra fortiden Hvilke potentialer har arkiverne for at styrke historieundervisningens relevans gennem et fokus på identifikation og... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Page 3 Page 4 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil