Aabenraa Kommune - Lån en kompetence

Lån en kompetence - Legepatrulje

PLAY-on (mellemtrin) og GAME-on (udskoling) er til alle skoler, der vil fremme gode og aktive frikvarterer, som fremmer sundhed og trivsel hos eleverne. Book vores pædagogiske konsulent til at introducere "Legehjulet" og lege med jeres udvalgte legepatrulje, så de bliver lært godt op til at sætte gode lege i gang i frikvartererne.

PLAY-on og GAME-on patruljer (legepatrulje) 

Når du tilmelder en PLAY-on og en GAME-on patrulje, vil I få en starter-taske med grej til legene, som patruljen må beholde på skolen.

I tasken er der:
6 x trøjer 
1 x fodbold
4 x tennisbolde
11 x sjippetov
1 x blød bold (stikbold)
4 x mørkemasker til øjnene
2 x Lang-elastik
48 små kegler (24 gule og 24 røde)
Kasse med gadekridt 

HVAD:
I skal have valgt en gruppe elever, der gerne vil være PLAY-on eller GAME-on patruljer. Hvis I kun vælger en gruppe, er det også fint.
PLAY-on er: mellemtrinnets elever, der sætter lege i gang for indskolingens elever i frikvartererne.
GAME-on er: udskolingselever, der sætter aktiviteter i gang for mellemtrinnets elever i frikvartererne.
I skal vælge en lærer/pædagog, der er ansvarlig for patruljerne.
I skal have en iPad, smartphone eller smartboard klar.
Vores pædagogiske konsulent kommer ud og introducerer den udvalgte gruppe i "legehjulet" og struktureringen af at være en legepatrulje. Den ansvarlige lærer skal være med i kurset. 

TID:
2 til 3 klokketimer

HVORDAN: 
I booker via mail, og vi aftaler så en tid.

HVOR: 
Konsulenten kommer over på jeres skole.

HVAD ER MED I PAKKEN: 
Taske med indhold til leg
Mappe med ugeplan

PLAY-on og GAME-on

Tilmelding

Fakta

Dato og pris

Tidspunkt:
-
Varighed:
2½ time
Pris:
Gratis

Om tilbuddet

Målgruppe: Grundskolen
Klassetrin:
0., 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
Kompetenceområde:
Idræt - Krop, træning og trivsel, Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab - Sundhed og trivsel
Fag:
Elevernes alsidige udvikling, Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Læringsmål:
At sætte gang i legeaktiviteter
At finde på nye lege
At være gode rollemodeller
At inspirere til leg og bevægelse
FN's Verdensmål 10 – mindre ulighed. Sikre lige muligheder for alle og fremme social mobilitet og lighed i sundhed og skole

Derudover:
Skaber trivsel og indirekte modvirker mobning og ensomhed
Færre konflikter i frikvartererne
Leg stimulerer fantasien og styrker den sociale adfærd
Der er sammenhæng mellem fysisk aktivitet og indlæring