Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 15 resultater Artikel At begribe og blive grebet af kunst Hvordan kan eksterne læringsmiljøer - i samarbejde med lærere - skabe balance mellem at imødekomme skolens efterspørgsel... Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Elevers deltagelsesmuligheder i eksterne læringsmiljøer Elevers deltagelsesmuligheder er centralt i demokratisk pædagogik. Denne artikel viser hvordan forskellige former for... Planlæg undervisningen Publikation Evaluering: Arkivet i den åbne skole Få indblik i hvordan arkiver kan styrke læreres historiedidaktiske kompetencer og arbejdet med autentiske kilder i... Evaluering Publikation Jamen, hvad skal vi kigge efter? Ph.d.-afhandlingen undersøger, hvordan undervisningsforløb på kunstmuseer muliggør børns medborgerskab. Kunstpædagogik Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kunst som optik - pædagogiske kunstmøder uden for museet Artiklen identificerer tre måder at etablere kunstpædagogiske møder med samtidskunst i det offentlige rum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Artikel Levende dyr i undervisningen Hvad sker der i børns møde med levende dyr i undervisningen i eksterne læringsmiljøer? Planlæg undervisningen Artikel Med krop, sanser og sprog i samspil Artiklen beskriver Musikmuseets erfaringer med at få det taktile og sanselige i spil sprogligt i undervisningen. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Publikation Med kunsten som benspænd Få indblik i modeller, metoder og forankringsresultater fra projektet Laboratorium for kreativ på læring på ARKEN. Samarbejde og partnerskaber, Kunstpædagogik Artikel Nej, kom nu. Det ved I da godt! Hvad gør man, når man som underviser oplever, at det er svært at aktivere elevernes forforståelse? Planlæg undervisningen Publikation Praksisfortælling 1: FNIS Denne case-fortælling præsenterer pædagogiske pointer fra et tværfagligt samarbejde i et forløb på Thorvaldsens Museum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Publikation Praksisfortælling 2: Ukoncentreret Praksisfortælling med inspiration til eksterne læringsmiljøer og lærere om indretning og brug af museumsrum. Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil