Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 14 resultater Artikel Autentiske kilder i undervisningen Hvordan kan originale dokumenter fra arkivsamlinger bidrage til kildearbejdet i skolen, så historieundervisningen bliver... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Artikel Elevers deltagelsesmuligheder i eksterne læringsmiljøer Elevers deltagelsesmuligheder er centralt i demokratisk pædagogik. Denne artikel viser hvordan forskellige former for... Planlæg undervisningen Artikel Et pennestrøg fra fortiden Hvilke potentialer har arkiverne for at styrke historieundervisningens relevans gennem et fokus på identifikation og... Planlæg undervisningen, Kulturhistorie Video Hvordan kan en model understøtte udvikling og samarbejde? Bliv inspireret til som undervisningsafdeling på et museum at bruge en model til at udvikle undervisning og samarbejde. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Faglig integration (2018) National kortlægning om faglig integration af eksterne læringsmiljøers undervisningstilbud i skolernes undervisning. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Museernes undervisningspraksis (2019) National kortlægning af museers undervisningspraksis og samarbejder med grundskoler. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Mål for elevers læring (2016) National kortlægning af arbejdet med mål for elevers læring i åben skole i skoler, kommuner og eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Skolers transport af elever (2016) National kortlægning af skolernes transport af elever til og fra kulturinstitutioner og andre eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Artikel Levende dyr i undervisningen Hvad sker der i børns møde med levende dyr i undervisningen i eksterne læringsmiljøer? Planlæg undervisningen, Natur og science Artikel Nej, kom nu. Det ved I da godt! Hvad gør man, når man som underviser oplever, at det er svært at aktivere elevernes forforståelse? Planlæg undervisningen, Natur og science Publikation Praksisfortælling 2: Ukoncentreret Praksisfortælling med inspiration til eksterne læringsmiljøer og lærere om indretning og brug af museumsrum. Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Artikel Tre kunstpædagogiske orienteringer: At lære om kunst, af kunst eller gennem kunst Hvordan kan tre forskellige kunstpædagogiske orienteringer udfolde sig i praksis, og hvilken betydning har de hver især... Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil