Viden & værktøjer Close Tema Kunstpædagogik Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 13 resultater Video Børneblik som borgerinddragelse Kom tæt på samarbejdet mellem elever og lærere fra Tagensbo Skole og Københavns Museum om at indrette et udstillingsrum... Pædagogiske metoder Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Publikation Evaluering: Arkivet i den åbne skole Få indblik i hvordan arkiver kan styrke læreres historiedidaktiske kompetencer og arbejdet med autentiske kilder i... Evaluering Video Filmklipning i skolen Inspirationsfilm der giver indblik i klippeprocesser og guidende forslag til klippearbejdet ude på skolerne. Pædagogiske metoder Video Hvordan kan en model understøtte udvikling og samarbejde? Bliv inspireret til som undervisningsafdeling på et museum at bruge en model til at udvikle undervisning og samarbejde. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Faglig integration (2018) National kortlægning om faglig integration af eksterne læringsmiljøers undervisningstilbud i skolernes undervisning. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Museernes undervisningspraksis (2019) National kortlægning af museers undervisningspraksis og samarbejder med grundskoler. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Mål for elevers læring (2016) National kortlægning af arbejdet med mål for elevers læring i åben skole i skoler, kommuner og eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Kortlægning Kortlægning: Praksisfaglighed i museumsundervisning (2021) Landsdækkende undersøgelse af praksisfaglighed i museumsundervisning. Pædagogiske metoder Kortlægning Kortlægning: Skolers transport af elever (2016) National kortlægning af skolernes transport af elever til og fra kulturinstitutioner og andre eksterne læringsmiljøer. Planlæg undervisningen Publikation Praksisfortælling 1: FNIS Denne case-fortælling præsenterer pædagogiske pointer fra et tværfagligt samarbejde i et forløb på Thorvaldsens Museum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Publikation Praksisfortælling 2: Ukoncentreret Praksisfortælling med inspiration til eksterne læringsmiljøer og lærere om indretning og brug af museumsrum. Planlæg undervisningen, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil