Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 23 resultater Publikation Arkæologi for de mindste Artiklen undersøger potentialet i at inddrage arkæologi i pædagogstuderendes praksis i børnehaver og vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Video Børneblik som borgerinddragelse Kom tæt på samarbejdet mellem elever og lærere fra Tagensbo Skole og Københavns Museum om at indrette et udstillingsrum... Pædagogiske metoder Publikation Dialogbaseret undervisning Dialogbaseret undervisning. Kunstmuseet som læringsrum. Bogen er udsolgt, men udkommer som e-bog i 2023/24. Pædagogiske metoder Guide Feedback til eleverne Guiden præsenterer en model med fire typer af spørgsmål, der kan anvendes i feedback til elever. Pædagogiske metoder Video Filmklipning i skolen Inspirationsfilm der giver indblik i klippeprocesser og guidende forslag til klippearbejdet ude på skolerne. Pædagogiske metoder Video Hvad betyder fokus på proces frem for produkt i billedkunstundervisning? Få inspiration til at flytte fokus fra produkt til proces i billedkunstundervisning gennem en billedøkologisk praksis. Kunstpædagogik Guide Indret rummet til det gode daginstitutionsbesøg Inspirationsguide til eksterne læringsmiljøer om at indrette rum til besøg fra daginstitutioner. Børnehaver og vuggestuer Publikation Jamen, hvad skal vi kigge efter? Ph.d.-afhandlingen undersøger, hvordan undervisningsforløb på kunstmuseer muliggør børns medborgerskab. Kunstpædagogik Kortlægning Kortlægning: Praksisfaglighed i museumsundervisning (2021) Landsdækkende undersøgelse af praksisfaglighed i museumsundervisning. Pædagogiske metoder Case Kunst som blik Udforsk et kunstpædagogisk møde i det offentlige rum, hvor kunst anvendes som blik på verden. Kunstpædagogik Publikation Med kunsten som benspænd Få indblik i modeller, metoder og forankringsresultater fra projektet Laboratorium for kreativ på læring på ARKEN. Samarbejde og partnerskaber, Kunstpædagogik Publikation Praksisfortælling 1: FNIS Denne case-fortælling præsenterer pædagogiske pointer fra et tværfagligt samarbejde i et forløb på Thorvaldsens Museum. Pædagogiske metoder, Kunstpædagogik Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil