Viden & værktøjer Close Tema Kulturhistorie Kunstpædagogik Natur og science Pædagogiske metoder Brugerinddragelse Planlæg undervisningen Samarbejde og partnerskaber Børnehaver og vuggestuer Evaluering Nulstil filtre Vis mere Vis mindre Type Artikel Case Guide Kortlægning Model Podcast Publikation Video Nulstil filtre Vis mere Vis mindre 24 resultater Model 2 værktøjer til undersøgende lege og aktiviteter i dagtilbud Inddrag børns spørgsmål og igangsæt undersøgende lege og sciencepædagogiske aktiviteter i dagtilbud. Børnehaver og vuggestuer, Natur og science Guide Arbejdsskabelon til skole-virksomhedssamarbejde Arbejdskabelon med spørgsmål til kommuners opstart af indsats for skole virksomhedssamarbejde. Samarbejde og partnerskaber Artikel Behöver vi samarbete över organisationsgränser? Hvordan kan netværk og samarbejde over organisationsgrænser skabe nye indsigter, ideer og muligheder? Samarbejde og partnerskaber Guide Evaluering Interaktivt værktøj om evalueringsarbejde til brug for kvalificering af undervisningen i eksterne læringsmiljøer. Evaluering Guide Evaluering af partnerskaber Guide til eksterne læringsmiljøers arbejde med at evaluere partnerskaber. Evaluering Artikel Fem typer af forløb i åben skole Artiklen er målrettet lærere og præsenterer fem typer af undervisningsforløb i eksterne læringsmiljøer. Samarbejde og partnerskaber Artikel Fire typer af partnerskaber Artiklen identificerer fire forskellige typer af partnerskaber mellem skoler, eksterne læringsmiljøer og kommuner. Samarbejde og partnerskaber Guide Guide til det gode samarbejde Guide med råd og ideer til det gode samarbejde mellem eksterne læringsmiljøer og skoler. Samarbejde og partnerskaber Guide Guide til supervision af undervisere Guiden giver hjælp og inspiration til at strukturere og gennemføre planlægning, rollefordeling, observation og sparring... Evaluering Guide Indret rummet til det gode daginstitutionsbesøg Inspirationsguide til eksterne læringsmiljøer om at indrette rum til besøg fra daginstitutioner. Børnehaver og vuggestuer Artikel Kan erfaringer puttes i en æske? Hvordan kan eksterne læringsmiljøer indfange og opsamle elevperspektiver i kreative processer? Evaluering, Kunstpædagogik Artikel Kan rejer understøtte arbejdet med sproglig udvikling for 0-2-årige? Naturcenter Amager Strand har arbejdet med læreplanstemaet Kommunikation og sprog i et forløb om rejer for vuggestuer. Børnehaver og vuggestuer Sideinddeling Nuværende side 1 Page 2 Næste side › Sidste side ›› Spørgsmål til viden & værktøjer? Dorte Villadsen Pædagogisk udviklingschef Tlf 24 90 13 67 dv@skoletjenesten.dk Se profil Jakob Haahr-Pedersen Journalistisk medarbejder Tlf 29 29 61 75 jhp@skoletjenesten.dk Se profil